Ostrzegamy przed przestępcami, którzy podszywają się pod pracowników
banku, policji lub innych instytucji.
Przestępcy twierdzą, że Twoje konto jest zagrożone, trwa tajna akcja lub złożono
wniosek kredytowy. Wywierają presję, chcą być z Tobą na linii, nawet w oddziale,
mówią Ci,
co powiedzieć, zabraniają kontaktu z bliskimi. Ich celem jest wyłudzenie pieniędzy,
danych lub przejęcie kontroli nad urządzeniem.
Pamiętaj:
❌ Bank nigdy nie poprosi Cię o użycie karty płatniczej w celu „zabezpieczenia
środków” – nie prosimy o przyłożenie karty do telefonu (NFC), by rzekomo ochronić
Twoje pieniądze.
❌ Pracownik banku nigdy nie poprosi o hasła, kody BLIK/SMS.
❌ Pracownik nie wysyła linków do pobrania aplikacji banku.
❌ Pracownik nie zabrania rozmowy z rodziną czy policją.
❌ Pracownik banku nigdy nie poprosi Ciebie o zainstalowanie aplikacji mobilnej
z nieznanej strony, linka z SMS-a czy komunikatora w celu zabezpieczenia Twoich
środków.
📞 Bank nigdy nie dzwoni z numerów infolinii 800 88 88 88 / 61 647 28 46. Na te
numery Ty możesz zadzwonić do nas.
Co zrobić, jeśli masz wątpliwości? Zakończ rozmowę natychmiast i skontaktuj się
bezpośrednio z placówką banku
lub z Infolinią SGB.
Zachęcamy do zapoznania się z artykułem na stronie internetowej:
https://www.sgb.pl/myslisz-ze-to-bank-albo-policja/