Ponownie ostrzegamy przed oszustami, którzy podszywają się pod pracowników banku. Przestępcy pod pretekstem weryfikacji podejrzanej transakcji, namawiają do zmiany hasła albo instalacji aplikacji, np. Any Desk czy TeamViewer. Dzięki niej mogą przejąć kontrolę nad urządzeniem, z którego korzystasz.
Przypominamy, że pracownicy banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poproszą Cię o:
- zmianę hasła,
- zmianę numeru telefonu,
- instalację jakiegokolwiek oprogramowania na Twoim komputerze lub telefonie,
- podanie haseł dostępu, kodów PIN/SMS lub innych danych, które pozwalają na dokonanie transakcji.
Pamiętaj też, że pracownicy banku nigdy nie zadzwonią do Ciebie z numeru infolinii. Z tego numeru korzystamy tylko, aby odbierać połączenia.
Zachowaj ostrożność. Nigdy nie podawaj przez telefon nadmiarowych informacji oraz szczegółów swoich transakcji, w tym również informacji w jakim banku posiadasz konto!
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, zakończ połączenie i skontaktuj się osobiście z placówką banku lub Call Center SGB.